couscousröra

                            

Vi ska snart grilla och jag slängde ihop en couscous röra som jag smakade på nu och den var super god.
Så här gjorde jag.

4dl couscous
4dl vatten
1 msk olivolja      koka upp i en kastrull
3msk salt
1 krm chilipulver

1 pkt fetaost
1  röd paprika
1 burk kidneybönor    
1 röd lök

1pkt italiensk salladsdressing
2 msk olivolja
½ msk balsamvinäger

Blanda den varma couscousen med paprika, bönor och lök och med dressingen. Tillsätt sedan fetaosten när det inte är så varmt.

Vi ska ha det till grillat men man kan ha det till varsomhellst t ex rökt makrill eller skivor rostbiff!
Gott när det är varmt!!

Känns som man bara ha krängt mat hela helgen, detta är ju lite nyttigt i alla fall.

Nu ska jag ut till grillmästaren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0