Kycklinglåda med skinka, pesto och fetaost.

Gjorde en god kycklinglåda nu till middag  som jag vill dela receptet med.



För 4-5 personer.

1 Kg kycklingfileér
1 Pkt röktskivad skinka
½ Burk röd pesto
1 pkt fetaost
3 dl Vispgrädde
1½ dl mjölk

Skär kycklingen i bitar och stek så de få fin färg, salta och peppra och lite curry om man vill ha det.
Lägg i form och klipp skinkan i bitar och skär fetaosten i tärningar och strö över.
Vispe grädden lite och häll i en halv burk röd pesto (jag tog icas)
Häll sedan i mjölken, vispa om och sedan häll i blandningen i formen.
225 grader i 20 minuter!
Serveras med pasta eller ris eller nypotatis och en härlig fräsch sallad!

Smaklig måltid!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejsan gumman! Den kycklinglådan ser mycket god ut. Den ska jag göra! Hälsa skorpis och Erik.

Kram Tin

2009-06-14 @ 21:03:53
Postat av: Lilla mamma

Kycklinglådan ser jättegod ut den kan du få bjuda på nästa gång jag kommer till er du bjuder på så mycket gott när vi kommer till er,kram..

2009-06-14 @ 22:07:55
Postat av: Emma

Ska jag bjuda på .. lovar =)

sakna er Tin och mamma!

2009-06-14 @ 22:19:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0