Blåbärspaj med marräng

         

Bjöd på en blåbärspaj med marräng igår och det blev inte mycket kvar. Till och med Erik som inte tycker om efterätter tog två gånger.
Lägger ut receptet här om ni är sugna på något gott.

BLÅBÄRSPAJ MED MARRÄNG

Deg
2 dl vetemjöl
75 gram smör
1 ägg gula
0,5 dl socker

1pkt STORA frysta blåbär.

Marräng
1 dl socker
2 äggvitor

Gör så här
Smula margarinet i mjöl och tillsätt ägg gulan och sockret.
Smörj en pajform och platta ut degen i formen och nagga med gaffel.
Stå i kyl i 30 min.
Förgrädda pajskalet i 15 min i 175 grader.

Vispa äggvitorna till skum och häll försiktigt ned sockret i en tunn stråle.
Vänd försiktigt ner blåbären i marrängsmeten och sedan i pajskalet.
Gräddas i 20 till 25 min i 175 grader.

Låt sedan stå ett tag innan servering och servera med vaniljsås eller vaniljglass.

Kommentarer
Postat av: Fia lilla

ojojoj va den så god ut!! :) Den ska jag testa. Mums mums....

2009-05-11 @ 19:03:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0