GNÄLL KÄRRING!

Hade köpt billig varm rökt lax igår som vi hade till mat ikväll, alltså detta va det mest äckligaste jag har ätit. Gammal lax , smakade unket. Köpte en vackumförpackad lax som va jätte billig. Undrar varför???
Jag som gjorde god rom sås,  färskpotatis till.... suck.... Blev inte ens mätt!
Om vi ska ha och är sugna på varmrökt lax igen så ska man kosta på sig FÄRSK FISK FRÅN FISK BUTIK istället.
Jag åker hellre till Hellevik och köper fisk där.


När vi va och fikade idag jag och ida så skulle hon ha mat och jag hade redan ätit så det blev caffe latte och NÖT fri kaka.
Numera så får man ju säga att man är nötallergiker och ska ha nåt nöt fri. Då blir säljarna lite osäkra och ska kolla alternativen och givetvis så är den goda blåbärspajen och chockladkakorna som jag ville ha va det mandel i så då blev det morotskaka. MOROTSKAKA!!!!!!!!!!!
Bättre än inget men ahh den var faktiskt god. Jag tycker det är jätte bra att dem som säljer är så uppmärksamma som dessa va och tog sig tid men det är bara det att jag är så ledsen över att inte kunna äta kladdkaka och sånt som jag älskar så.
När jag kom ut till ida så hade hon nästan ätit upp sin mat.
Så det tog lite tid. Men bättre det än att må dåligt!


När jag ändå gnäller så kan jag ju fortsätta med att det inteär  kul när man inte plocka upp efter sina hundar.
Jag är själv hundägare och plocka alltid upp efter min hund... ehh i alla fall i stan kanske inte i skogen.
Dem som har råttor.. eller små hundar kan ju faktiskt plocka upp de där små skitarna och inte bara vi som har stora hundar för man kan trampa i dem små skitarna också!!!

Vad skönt det va att skriva av sig.
Slipper min kära sambo som har namnsdag idag få höra det. Jag säger till han att han får gå in och läsa här istället =)

Sov gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0